Просвітницький захід для кураторів першого курсу на тему «Куратор очима студентів»

15.09. 2022 року відбувся Просвітницький захід для кураторів першого курсу на тему «Куратор очима студентів».

Провідні психологи Психологічної служби ознайомили кураторів наскільки важливим для першокурсників є психологічний клімат у групі, психічне здоров’я,  спілкування без конфліктів, а також  розповіли про роль куратора для першокурсників.

Психічне здоров’я – це стан благополуччя, який дозволяє людині реалізовувати свій потенціал, долати життєві труднощі і стреси, плідно працювати, брати участь у громадському житті. Психічне здоров’я – це певний резерв сил людини, завдяки якому вона може подолати стреси або утруднення, які виникають у виняткових обставинах.

Основну загрозу для психічного здоров’я становить стрес (або точніше тяжкий стрес – дистрес), що зумовлює неадекватну, патогенну поведінку. Війна у країні, негаразди з навчанням, матеріальні проблеми та й просто поїздка в громадському транспорті можуть призвести до стресових ситуацій та ін.

Динамічний ритм життя, інтенсивність розумової діяльності в університеті, складність міжособистісних стосунків в  нових умовах та інших обставин порушують традиційний спосіб життя, можуть перевищувати природні адаптаційні можливості першокурсників і обумовлювати виникнення порушень психічного здоров’я.

Для попередження негативних наслідків впливу дистресових факторів на організм людини дієвими засобами профілактики порушень здоров’я є такі загальновідомі гігієнічні поради щодо дотримання здорового способу життя.

Особлива роль у Хмельницькому національному університеті відводиться саме кураторам, які мають певні права та обов’язки.

Права куратора

Куратор має право:

  1. висувати найкращих студентів групи за успіхи в навчанні, науковій, спортивній, культурно-масовій та громадській роботі до нагороджень та різних форм заохочень;
  2. виступати перед адміністрацією про застосування встановлених форм дисциплінарного та адміністративного стягнення до студентів за допущені ними порушення трудової, навчальної дисципліни, громадського порядку тощо;
  3. брати участь в оцінці організаторських здібностей підопічних студентів, виконання ними громадських доручень;
  4. захищати підопічних студентів, коли до них застосовуються несправедливо завищені міри стягнення. Відрахування студентів з університету з усіх причин робиться тільки після погодження з куратором;
  5. брати участь у вирішенні питань призначення стипендій, поселення у гуртожитки студентів закріпленої групи.

Обов’язки куратора

Куратор зобов’язаний:

  1. сприяти створенню в студентській групі здорового морально-психологічного клімату, встановленню нормальних стосунків між студентами і викладачами та співробітниками університету;
  2. допомагати активу групи у формуванні студентського колективу, виробленні позитивних ціннісних орієнтацій у студентів, спрямованих на здобуття знань, підвищення свого загального культурного рівня, ведення здорового способу життя тощо;
  3. проводити індивідуальну виховну роботу зі студентами групи, з’ясовувати стан їх дисципліни та навчання, умови проживання, піклуватися та надавати можливу допомогу студентам у вирішенні тих проблем, які залежать від університету;
  4. встановлювати та підтримувати зв’язки з батьками студентів. Своєчасно їх інформувати про стан академічної успішності та проблеми, що можуть виникнути у студентському житті їх дітей і вирішення яких потребуватиме допомоги батьків;
  5. проводити заходи організаційної та виховної роботи в студентській групі за планами ректорату, деканату та власним планом;
  6. складати плани культурно-виховної роботи в закріпленій студентській групі і звіти про їх виконання;
  7. регулярно вести журнал куратора;
  8. допомагати студентам у виборі навчальних дисциплін вибіркового циклу;
  9. надавати студентам допомогу в підборі місць розподілу та працевлаштування;
  10.  дотримуватися конфіденційності в індивідуальній роботі з підопічними студентами та не розповсюджувати інформацію, що особисто їх стосується.

Одним з найважливіших і першочергових завдань куратора – переконати студента, що на сьогоднішній день найголовніше для нього – навчання.

Студенти люблять доброго куратора. Але поважають більше  того, хто вміє поєднувати добро з помірною строгістю та достатньою вимогливістю. Це тісно пов’язане з дисципліною навчальної праці.

В розхлябаності і нехлюйстві студентів винні також викладачі та куратори, керівники структурних підрозділів навчальних закладів, які в навчально-виховній роботі роблять ставку лише на почуття самодисципліни.

Треба бути реалістом: виконання самодисципліни потребує часу і тому використовувати цей фактор можна тільки на старших курсах.

Особливо корисним виявився захід для кураторів , які вперше у цьому році будуть кураторами.

Куратори, які вже мали багато випусків студентів, поділилися своїм досвідом. Особливо для кураторів-початківців запам’яталися цінні поради куратора з великим досвідом роботи в університеті  Лариси Корницької.

Неправий той куратор який в критиці тільки робить, що перераховує негативні вчинки та риси студента.

Веселий жарт або карикатура на куратора не підірве вчинки студента, що провинився.

Критика потрібна, але закінчуватись вона повинна рекомендацією як студенту вести себе в подальшому. Тоді критика досягає мети.

Дорогі куратори, будьте завжди сильним плечем для наших першокурсників. Любіть і поважайте одне одного , дбайте про психологічний клімат і психічне здоров’я.

Психологічна служба ХНУ