Психологічною службою для студентів ХНУ був проведений тренінг «Профілактика та протидія булінгу в освітньому середовищі», спрямований на підвищення обізнаності та розвиток навичок протидії різним видам булінгу. Під час тренінгу студенти ознайомилися з поняттям булінгу, його видами, механізмами виникнення та наслідками для жертви, агресора та спостерігачів. Особливу увагу було приділено емоційним аспектам, які супроводжують булінг, та технікам самозахисту і допомоги іншим.
На тренінгу були розглянуті такі види булінгу, як:
1. Фізичний булінг – коли жертва піддається фізичним нападам або загрозам.
2. Вербальний булінг – ображання, глузування, принизливі слова або приниження.
3. Соціальний булінг – ізоляція жертви, поширення чуток, навмисне виключення з групи.
4. Кібербулінг – цькування через соціальні мережі, інтернет або за допомогою сучасних технологій.
Тренінг поєднував різні методи активного навчання. Студенти брали участь у рольових іграх, які імітували реальні ситуації булінгу в колективі, обговорювали сценарії втручання в конфліктні ситуації, працювали в групах над вирішенням практичних завдань. Крім того, використовувались вправи на розвиток емпатії, щоб допомогти студентам краще розуміти почуття інших, а також вправи з розвитку асертивності — вміння висловлювати свою позицію без агресії.
Студенти активно включилися в роботу: висловлювали свої думки, ділилися особистим досвідом, ставили запитання та шукали шляхи вирішення ситуацій булінгу. Учасники відзначили, що тренінг допоміг їм не лише краще розуміти проблему булінгу, а й навчив їх конкретним діям для запобігання таким ситуаціям. Відчувалася атмосфера підтримки та довіри, що сприяло відкритому діалогу між учасниками.
Проведення таких тренінгів є вкрай важливим у сучасних умовах, оскільки проблема булінгу залишається актуальною як у шкільному, так і у студентському середовищі. Тренінг дозволив студентам не тільки дізнатися більше про способи протидії булінгу, але й зрозуміти, як можна допомогти іншим, хто стикається з цією проблемою. Такий досвід навчає студентів бути більш уважними до своїх колег, формує навички конструктивного вирішення конфліктів і сприяє створенню здорового соціально-психологічного клімату в студентській спільноті.
Тренінг «Стоп булінг» став важливим кроком у підвищенні рівня обізнаності серед студентів та розвитку практичних навичок, необхідних для побудови безпечного і комфортного навчального середовища.
В процесі тренінгу студенти аналізували свою поведінку, емоційний стан, розвивали здатність до саморегуляції.
Проведений тренінг дав можливість показати студентам ефективні шляхи розв’язання конфліктних ситуацій; навчив використовувати в спілкуванні з іншими людьми тактику співробітництва, знаходити конструктивні способи розв’язання проблемних ситуацій;
Психологічна служба ХНУ