Про актуальність даної теми свідчила наявність на просвітницько- профілактичному заході великої кількості студентів. Провідні психологи Психологічної служби довели до відома студентів , що Інтернет-залежність виявляє себе у просторі спілкування. Саме несвобода у спілкуванні є ключовою проблемою для цієї форми залежності. Відсутність комунікативної компетентності спонукає молодих людей замість безпосереднього спілкування надавати перевагу сучасним технічним засобам, які нівелюють емоційний бік комунікації, віддаляють суб’єктів спілкування одне від одного, роблять їх анонімними, позбавляють спілкування інтимності.
Інтернет-залежність має соціальні причини, отже не має сенсу переконувати інтернет-залежних підлітків чи молодь у безглуздості їх нав’язливої симптоматики. Ця безглуздість може бути для них цілком наочною, – і тоді неможливість припинення інтенсивної інтернет-комунікації призводить їх до зниження самооцінки, втрати самоповаги. Безпосередньою суспільною базою інтернет-залежності виступають відносини співзалежності у батьківських сім’ях.
Інтернет дає підлітку ілюзію втечі від співзалежних відносин, властивих батьківській родині, проте сам підліток несе із собою в інтернет-спілкування ту ж таки позбавлену власної автономії модель. Студентський вік у нашій сучасній культурі передбачає для особистості можливість “стати на власні ноги”, але у той же час здебільшого дозволяє студентам “сидіти на шиї” у батьків, не вирішувати серйозних життєвих питань. Така несамостійність провокується батьками і використовується студентами саме в контексті відносин співзалежності.
До основних симптомів співзалежності відносяться: відчуття своєї залежності від людей; відчуття перебування у пастці контролюючих взаємовідносин, що принижують вас; низька самооцінка; потреба у постійному схваленні й підтримці з боку інших, щоб відчувати, що у вас все йде добре; відчуття своєї неспроможності будь-що змінити в деструктивних відносинах; потреба в алкоголі, інтернет-спілкуванні, роботі, сексі або в будь-яких інших зовнішніх стимуляторах для відволікання від своїх переживань; невизначеність психологічних меж; відчуття себе в ролі мученика; відчуття себе в ролі блазня; неспроможність зазнавати почуття істинної близькості й любові.
Провідні психологи покроково розказали, як саме позбутися залежності від інтернету.